[ Sport ] 26 Februar, 2018 14:51

Glutamin je jedna od esencijalnih aminokiselina koje čine protein. Belančevine su poznate kao materijal za izgradnju tkiva. Zbog toga nije iznenađujuće što je glutamin veoma važan za efikasan rast mišića.

Ako rastavite ljudsko mišićno tkivo na delove, 60% njihove mase je glutamin koji stalno cirkuliše u mišićnom tkivu i krvi.

 


Čemu služi glutamin?

Bez glutamina sinteza proteina je nemoguća. Supstanca inhibira oslobađanje kortizola, čime štiti mišiće od razgradnje. Glutamin takođe deluje kao izvor energije mišića i pomaže da se organizam što pre oporavi nakon intenzivnog treninga.

Specijalisti razlikuju glavne funkcije glutamina u ljudskom organizmu:

● normalizuje digestivni sistem i poboljšava sintezu proteina u organizmu;

● učestvuje u formiranju neurotransmitera koji doprinose poboljšanju koncentracije i memorije;

● pomaže kod oporavka nakon povreda, hirurških intervencija i biosinteze ugljenih hidrata, čime se štiti organizam od proizvoda razgradnje;

● uklanja iz organizma jedinjenja amonijaka koja se formiraju zbog razmene proteina;

● poboljšava lučenje hormona rasta, što doprinosi rastu i očuvanju mišićnog tkiva.

  

Kako glutamin radi

U mišićnom tkivu nalazi se najveći deo aminokiselina koje se sintetišu iz glutamina. Tokom fizičkog napora njegov nivo u krvi se smanjuje, a njegov utrošak se povećava. To znači da glutamin promovira sintezu proteina u ljudskom organizmu, a kada padne njegov nivo, onda se i protein sintetizuje manje aktivno.

Sportisti koji rade na povećanju mišićnog tkiva uzimaju glutamin kao dodatak ishrani. Za maksimalnu efikasnost on se kombinuje sa kreatinom koji zasićuje ćelije tečnošću. Ovo pomaže cirkulaciji krvi u mišićima i njihovoj kontrakciji.

 

Doziranje i preporuka za uzimanje

Dnevna količina glutamina je jasno definisana i ne sme prelaziti 8 grama. Veću količinu organizam jednostavno nije u stanju da apsorbuje. Stručnjaci preporučuju uzimanje kreatina dva puta dnevno: pre treninga i pre spavanja. U prvom slučaju on će dati energiju organizmu i započeti procese rasta mišića. I uzimanje pre spavanja poboljšava lučenje hormona rasta. U danima kada ne posećujete teretanu takođe treba uzimati glutamin. Aminsku kiselinu organizam najbolje apsorbuje na prazan želudac. Na taj način njegovoj apsorpciji neće ometati druge aminokiseline koje osoba dobija s hranom.

 Većina ljudi dobija glutamin sa proteinskom hranom. Za osobe koje se ne bave sportom ova količina je dovoljna. Ali ako želite postignuti visoke sportske rezultate, onda će njegovo uzimanje pomoći da se to postigne brže.

[ Sport , Sportski suplementi ] 29 Januar, 2018 10:34

Savremena sportska prehrambena industrija nudi veliki izbor proizvoda za one koji žele da dobiju lepo i izdefinisano telo. Da biste postigli najveće moguće rezultate potrebni su redovni treninzi u teretani, uravnotežena ishrana i specijalni sportski dodatci ishrani. Samo uz sve tri stavke je moguće postići željeni rezultat za kratko vreme i sačuvati ga.

Gde kupiti sportske suplemente

Danas možete kupiti sportske dodatke preko velikih online prodavnica, u specijalizovanim prodajnim mestima i velikim tržnim centrima. Oni koji posećuju teretane su sigurno više puta čuli od drugih sportista da je moguće kupiti sportski suplementi preko poznanika na merenje ili po povoljnoj ceni na drugim sumnjivim mestima.

Obično je cena takvog proizvoda znatno niža nego na specijalizovanim prodajnim mestima, koja pored širokog spektra proizvoda ima i svu potrebnu dokumentaciju za robu. Ako nema načina da se potvrdi kvalitet i autentičnost robe, onda to nije opravdana štednja. Zapitajte se da li vredi štediti na zdravlju?

 

Prednosti kupovine sertifikovanih sportskih suplemenata

Kupiti originalne proizvode sa punom relevantnom dokumentacijom je moguće preko zvaničnih online platformi za trgovanje ili u prodavnicama.

Prodavnice sa sportskim suplementima nisu samo police sa teglama, prahovima i kapsulama. Posebno mesto treba da zauzimaju dokumentacija i sertifikati za robu koji garantuju kvalitet i pružaju mogućnost povratnih informacija od proizvođača robe.

Kvalitet rada zaposlenih u specijalizovanim prodajnim mestima treba biti na najvišem nivou. Prodavci treba da dobro znaju šta prodaju, čemu to služi i sve kontraindikacije za proizvod. Idealni prodavac u prodavnici sportskih suplemenata je osoba koja može dati preporuke za uzimanje i odabir optimalnih sportskih dodataka ishrani.

Rizici vezani za kupovinu sportskih suplemenata na neproverenim mestima

Kupovina sportskih suplemenata preko preprodavaca ili na neproverenom mestu može biti uzrok odsutstva rezultata od uzimanja, ali to nije najgore. Takođe, rizikujete da oštetite svoje zdravlje i da uzalud potrošite novac.

Potražite pouzdane dobavljače koji se bave prodajom kvalitetne robe. Pažljivo proučite dokumente i ne zanemarujte savete drugih sportista. Ponekad proizvođači koriste nekvalitetne komponente i samim tim proizvod čine neefikasnim. Bolje je potrošiti neko vreme i pronaći odgovornog prodavca koji je pouzdan za potrošače i garantuje visok kvalitet proizvoda.

I zapamtite, poznati brendovi nikad neće rizikovati njihovu reputaciju. Sva roba koja se nalazi na sertifikovanim prodajnim mestima zadovoljava sve zahteve i odgovara navedenom sastavu. Sertifikati i druga dokumentacija su samo potvrda kvaliteta.


[ Sport , Sportski suplementi ] 25 Januar, 2018 09:43

Proteini - jedan od najboljih sportskih suplemenata, koji vam omogućava da steknete željenu mišićnu masu. U proizvodnji proteinskih sportskih dodataka koriste se samo prirodni proteinski proizvodi. U procesu proizvodnje oni prolaze nekoliko postupaka obrade kako bi sintetisali čiste proteine.


Proteini u čistoj formi olakšavaju kontrolu njihove upotrebe od strane sportista i ljudi koji vode aktivan životni stil. Odgovarajuće količine proteinske smeše su potpuno bezbedne za ljudski organizam, a rezultat njihovog delovanja u obliku lepih mišića se pojavljuje već nakon kratkog vremena.

Zašto se koriste proteini

Proteine u obliku sportskih suplemenata uzimaju profesionalni sportisti i ljudi koji brinu o svojoj figuri i izdefinisanom telu. Zajedno sa redovnim treninzima i pravilnom ishranom, proteini će vam pomoći da izgradite telo svojih snova. Ako su iskusni sportisti već davno utvrdili neophodnu količinu ovog praha u svakodnevnoj ishrani, većina početnika tek razmatraju sve prednosti i mane njegovog uzimanja.  

Razlozi zbog kojih je protein potreban:

 

  • protein u obliku praha brže se apsorbuje u organizmu u odnosu na proteine iz svakodnevne hrane;
  • zahvaljujući širokom spektru vrsta proteina, možete odabrati optimalnu opciju i dobiti brzi rezultat;
  • mešavine proteina obogaćene vitaminima i mineralima imaju blagotvorno dejstvo na organizam i povećavaju njegovu izdržljivost;
  • glutation - poznati antioksidant bori se protiv ćelija karcinoma.

 

Vrste proteina

Proteinski suplementi obično se klasifikuju prema vrsti glavne sirovine koja se koristi za njihovu sintezu. Dakle:

 

  • kazein;
  • surutka;
  • soja;
  • mleko;
  • meso (govedina);
  •  jaja.

 

Sve vrste proteina imaju svoje karakteristike i razlikuju se ne samo po glavnoj komponenti. Ovaj izbor omogućava da se pronađe najbolja opcija za svaku osobu, kako bi na najefikasniji način uticala na organizam. Na primer, ne mogu svi koristiti mlečne proteine, a za vegetarijance je pogodan samo sojin analog.

Upotreba proteina ima blagotvorno dejstvo na organizam i ne uzrokuje štetu. Najvažnije je da striktno pratite uputstva, ne prelazite normu i ne zamenjujete običnu hranu sportskim suplementima.

Kako uzimati

Oni koji odluče da uzimaju proteine moraju znati da postoji složeni, spori i brzi protein. Takođe u prodaji možete naći proteinske čokoladice.

Brzi tip proteina naziva se izolat, takav suplement se veoma brzo apsorbuje u organizmu. Pogodan je za rast mišića, jer aktivira dopunjavanje aminokiselina u mišićnom tkivu.

Uzimajte brze proteine nekoliko puta dnevno između obroka. Na osnovu telesne težine preporučena doza je od 30 do 60 odjednom.

Iskusni bodibilderi uzimaju proteinske koktele sat vremena pre treninga zajedno sa aminokiselinama BCAA grupe. Takođe je poželjno uzimanje i nakon treninga zarad bržeg obnavljanja snage.

Spori proteini se dugo apsorbuju u organizmu i pogodni su za one koji žele izgubiti težinu i izdefinisati mišiće. Najbolje je uzimati ovu vrstu sportskog suplementa pre spavanja.

Proteini su neophodni za sve, ali uzimanje bez potrebe nije preporučljivo. Ako je vaša ishrana već izbalansirana i vi se ne bavite aktivno sportom, onda njihovo uzimanje nije opravdano. Samo ako želite da izgradite mišićnu masu, učinite telo lepim i pomognete vašem organizmu da se brzo oporavi nakon intenzivnog treninga, morate uzimati proteine u obliku sportskih suplemenata.

http://fitway.rs/proteini 


[ Sport , Sportski suplementi , Sportski proteini ] 22 Januar, 2018 14:02

Izdefinisano i lepo telo je san mnogih žena i muškaraca. Da bi se postigli visoki rezultati većina pohađa treninge, vodi računa o ishrani i uzima posebne sportski suplementi. Skeptični deo ljudi smatra da sportski dodatci ishrani dovode do zavisnosti i zdravstvenih problema. Da li je ovo zaista tako i zašto profesionalni sportisti ne mogu bez proteina u obliku praha?

U ovom članku mi ćemo analizirati prednosti i mane uzimanja najpopularnijih sportskih suplemenata koje svako može kupiti u specijalnim prodavnicama.


Proteini

Svako od nas zna da je nemoguće dobiti mišićnu masu bez proteinske hrane. A za one koji su već postigli značajne sportske rezultate dovoljan broj proteina će pomoći njihovom očuvanju.

"Za"

  • uzimanje proteinskih suplemenata i koktela je neophodno, jer bez prave količine proteina neće biti rasta mišića. Nemoguće je dobiti dovoljnu količinu proteina iz hrane bez obzira koliko je kvalitetna.
  • takođe, uzimanje proteina pomaže telu da se brže oporavi i povećava izdržljivost.
  • uz neophodnu količinu i treninge protein se brzo apsorbuje u organizmu i ubrzava rast mišića.

"Protiv"

  • zloupotreba proteina može dovesti do problema sa varenjem, bubrezima, jetrom i osteoporozom.
  • prilikom uzimanja proteina neophodno je dobro i redovno trenirati, u protivnom će neizbežno doći do stvaranja nepoželjnih kilograma.


Gejneri

Ovo je drugi najvažniji sportski suplement. Sastoji se od proteina, ugljenih hidrata i korisnih aminokiselina koje su neophodne za organizam.

"Za"

  • gejneri daju organizmu energiju i pomažu mu da se brže oporavi nakon fizičkih aktivnosti.
  • povećavaju izdržljivost osobe i neophodni su za profesionalne sportiste.

"Protiv"

  • zbog visokog sadržaja kalorija nisu pogodni za one koji pored rasta mišića žele izgubiti težinu.

Energetici

Suplementi ovog tipa zasićuju organizam i preporučuje se njihovo uzimanje pre treninga.

"Za"

  • zahvaljujući prirodnim biljnim sastojcima u sastavu, energetici obezbeđuju organizam energijom i čine treninge efikasnijim;
  • rade kao antioksidanti i pomažu u uklanjanju štetnih supstanci iz organizma.

"Protiv"

  • prevelike doze dovode do preosetljivosti, nesanice i poremećaja srčanog ritma.


Aminokiseline

Većina aminokiselina je deo zdrave ishrane biljnog i životinjskog porekla. Dobrotvorno utiču na metaboličke procese u ćelijama organizma.

"Za"

  • aminokiseline sprečavaju katabolizam u organizmu i raspad mišićnog tkiva.

Sagorevači masti

Specijalni sportski suplementi podstiču proces sagorevanja masti tokom treninga.

"Za"

  • pomažu nadoknaditi energiju koristeći je iz razgrađenih masnih tkiva.
  • pomažu bržem mršavljenju kod bavljenja sportom.

"Protiv"

  • povećavaju znojenje usled povećane telesne temperature.


Zaključak koji sledi  iz gore navedenog je da odluku o uzimanju sportskih suplemenata potrebno doneti samo nakon konsultacije sa stručnjacima. Takođe je važno da se poštuju doziranje i redovni treninzi.