[ Sportski suplementi ] 17 April, 2018 10:32

Koja hrana sadrži kreatin?

Istraživanje naučnika iz Francuske po imenu Ševrel okončano je sa uspehom. Ovo se desilo 1832. godine. On je uspeo da izdvoji iz skeletnih mišića hemijsko jedinjenje pod nazivom kreatin. Koreni ovog naziva sežu u drevnu grčku reč koja znači meso, što je sasvim logično. Dakle, dokazano je da je kreatin prisutan unutar ljudskog organizma. Ali kako je završio tamo i čemu služi? Da li je moguće pronaći kreatin u hrani i ako je potrebno nadoknaditi svoje rezerve? Ovo je predmet daljih istraživanja koja su se protezala vek i po. Jedno od poslednjih otkrića 1973. godine je izneo profesor-kardiolog iz Rusije E.I. Čazov: kreatin reguliše snagu srčanih kontrakcija.

Ukratko o suplementu

Kreatin je karboksilna kiselina koja sadrži azot. Ispostavilo se da ga proizvodi ljudsko telo i drugi kičmenjaci.

Sinteza se javlja iz aminokiselina u jetri, bubrezima i pankreasu. Studije su pokazale da tokom jednog dana organizam proizvodi do 2 gr ove supstance.

Organizam ima sposobnost da akumulira kreatin, a zatim ga koristi za metabolizaciju energije u nervnom i mišićnom tkivu. Drugim rečima, bez ove organske kiseline naši mišići nisu sposobni za kretanje. Njen nedostatak oslabljuje čoveka. Iako u njemu postoje rezerve energije, one su u "zamrznutom" stanju i ne mogu doći do tačke upotrebe.

Pretpostavlja se da se uz pomoć kreatina u organizmu vrši sinteza proteina i hiperhidracija ćelija, tako da mišići rastu, dobijaju lep oblik, izdržljivost i snagu. Još jedan efekat je neutralizacija mlečne kiseline - uzrok zamora mišića. Uočen je efekat jačanja koštanog tkiva, zglobova i tetiva, vrši se blagotvoran efekat na nervni i cirkulatorni sistem.

Kao što vidimo, važnost ove kiseline za metaboličke procese je velika. Zbog toga se postavlja pitanje: kako dopuniti svoje rezerve kako bi se poboljšalo zdravlje i kvalitet naših života? Može da se dobije određena količina iz hrane.

Sadržaj supstance u hrani

Tabela ispod pokazuje sadržaj kreatina u različitim proizvodima:


Prehrambeni proizvodi (1 kg)

Sadržaj kreatina (gr)

Haringa

6,5 - 10

Svinjetina

5

Losos

4,5

Govedina

4,5

Tunjevina

4

Bakalar

3

Mleko

0,1

Brusnica

0,02


Ako pogledamo ovu tabelu, možemo zaključiti da kako bi se dobilo dovoljno kreatina iz hrane treba da se pojede prilično veliki broj proizvoda. Pored toga, zbog termičke obrade ovih proizvoda, sadržaj kreatina u njima takođe pada.

Sada možete sami da napravite zaključak da je za dobijanje dovoljne količine kreatina iz hrane neophodno pojesti veoma veliki broj proizvoda. Pored toga, moramo uzeti u obzir i činjenicu da će tokom termičke obrade hrane veliki deo kreatina biti uništen.

Veoma često možete čuti govore da umesto sportskih suplemenata možete jednostavno povećati količinu hrane. Međutim ovo je zabluda. Pokušaj povećati unos osnovnih životnih namirnica će dovesti do razvoja gojaznosti i preopterećenja organa i sistema odgovornih za razgradnju i apsorpciju drugih hranljivih komponenti. Na primer, prekomerni unos mesa ne samo da neće doneti nikakav rezultat, već će biti štetan po zdravlje, jer organizam jednostavno nije u stanju da bezbedno preradi veliku količinu mesa.

 

Stoga, najbolji način da se dobije kreatin i protein – je uzimanje sportskih suplemenata koji sadrže samo neophodne hranljive materije i elemente za atletu sa visokom stopom apsorbljivosti.


[ Sport , Sportski suplementi ] 29 Januar, 2018 10:34

Savremena sportska prehrambena industrija nudi veliki izbor proizvoda za one koji žele da dobiju lepo i izdefinisano telo. Da biste postigli najveće moguće rezultate potrebni su redovni treninzi u teretani, uravnotežena ishrana i specijalni sportski dodatci ishrani. Samo uz sve tri stavke je moguće postići željeni rezultat za kratko vreme i sačuvati ga.

Gde kupiti sportske suplemente

Danas možete kupiti sportske dodatke preko velikih online prodavnica, u specijalizovanim prodajnim mestima i velikim tržnim centrima. Oni koji posećuju teretane su sigurno više puta čuli od drugih sportista da je moguće kupiti sportski suplementi preko poznanika na merenje ili po povoljnoj ceni na drugim sumnjivim mestima.

Obično je cena takvog proizvoda znatno niža nego na specijalizovanim prodajnim mestima, koja pored širokog spektra proizvoda ima i svu potrebnu dokumentaciju za robu. Ako nema načina da se potvrdi kvalitet i autentičnost robe, onda to nije opravdana štednja. Zapitajte se da li vredi štediti na zdravlju?

 

Prednosti kupovine sertifikovanih sportskih suplemenata

Kupiti originalne proizvode sa punom relevantnom dokumentacijom je moguće preko zvaničnih online platformi za trgovanje ili u prodavnicama.

Prodavnice sa sportskim suplementima nisu samo police sa teglama, prahovima i kapsulama. Posebno mesto treba da zauzimaju dokumentacija i sertifikati za robu koji garantuju kvalitet i pružaju mogućnost povratnih informacija od proizvođača robe.

Kvalitet rada zaposlenih u specijalizovanim prodajnim mestima treba biti na najvišem nivou. Prodavci treba da dobro znaju šta prodaju, čemu to služi i sve kontraindikacije za proizvod. Idealni prodavac u prodavnici sportskih suplemenata je osoba koja može dati preporuke za uzimanje i odabir optimalnih sportskih dodataka ishrani.

Rizici vezani za kupovinu sportskih suplemenata na neproverenim mestima

Kupovina sportskih suplemenata preko preprodavaca ili na neproverenom mestu može biti uzrok odsutstva rezultata od uzimanja, ali to nije najgore. Takođe, rizikujete da oštetite svoje zdravlje i da uzalud potrošite novac.

Potražite pouzdane dobavljače koji se bave prodajom kvalitetne robe. Pažljivo proučite dokumente i ne zanemarujte savete drugih sportista. Ponekad proizvođači koriste nekvalitetne komponente i samim tim proizvod čine neefikasnim. Bolje je potrošiti neko vreme i pronaći odgovornog prodavca koji je pouzdan za potrošače i garantuje visok kvalitet proizvoda.

I zapamtite, poznati brendovi nikad neće rizikovati njihovu reputaciju. Sva roba koja se nalazi na sertifikovanim prodajnim mestima zadovoljava sve zahteve i odgovara navedenom sastavu. Sertifikati i druga dokumentacija su samo potvrda kvaliteta.


[ Sport , Sportski suplementi ] 25 Januar, 2018 09:43

Proteini - jedan od najboljih sportskih suplemenata, koji vam omogućava da steknete željenu mišićnu masu. U proizvodnji proteinskih sportskih dodataka koriste se samo prirodni proteinski proizvodi. U procesu proizvodnje oni prolaze nekoliko postupaka obrade kako bi sintetisali čiste proteine.


Proteini u čistoj formi olakšavaju kontrolu njihove upotrebe od strane sportista i ljudi koji vode aktivan životni stil. Odgovarajuće količine proteinske smeše su potpuno bezbedne za ljudski organizam, a rezultat njihovog delovanja u obliku lepih mišića se pojavljuje već nakon kratkog vremena.

Zašto se koriste proteini

Proteine u obliku sportskih suplemenata uzimaju profesionalni sportisti i ljudi koji brinu o svojoj figuri i izdefinisanom telu. Zajedno sa redovnim treninzima i pravilnom ishranom, proteini će vam pomoći da izgradite telo svojih snova. Ako su iskusni sportisti već davno utvrdili neophodnu količinu ovog praha u svakodnevnoj ishrani, većina početnika tek razmatraju sve prednosti i mane njegovog uzimanja.  

Razlozi zbog kojih je protein potreban:

 

  • protein u obliku praha brže se apsorbuje u organizmu u odnosu na proteine iz svakodnevne hrane;
  • zahvaljujući širokom spektru vrsta proteina, možete odabrati optimalnu opciju i dobiti brzi rezultat;
  • mešavine proteina obogaćene vitaminima i mineralima imaju blagotvorno dejstvo na organizam i povećavaju njegovu izdržljivost;
  • glutation - poznati antioksidant bori se protiv ćelija karcinoma.

 

Vrste proteina

Proteinski suplementi obično se klasifikuju prema vrsti glavne sirovine koja se koristi za njihovu sintezu. Dakle:

 

  • kazein;
  • surutka;
  • soja;
  • mleko;
  • meso (govedina);
  •  jaja.

 

Sve vrste proteina imaju svoje karakteristike i razlikuju se ne samo po glavnoj komponenti. Ovaj izbor omogućava da se pronađe najbolja opcija za svaku osobu, kako bi na najefikasniji način uticala na organizam. Na primer, ne mogu svi koristiti mlečne proteine, a za vegetarijance je pogodan samo sojin analog.

Upotreba proteina ima blagotvorno dejstvo na organizam i ne uzrokuje štetu. Najvažnije je da striktno pratite uputstva, ne prelazite normu i ne zamenjujete običnu hranu sportskim suplementima.

Kako uzimati

Oni koji odluče da uzimaju proteine moraju znati da postoji složeni, spori i brzi protein. Takođe u prodaji možete naći proteinske čokoladice.

Brzi tip proteina naziva se izolat, takav suplement se veoma brzo apsorbuje u organizmu. Pogodan je za rast mišića, jer aktivira dopunjavanje aminokiselina u mišićnom tkivu.

Uzimajte brze proteine nekoliko puta dnevno između obroka. Na osnovu telesne težine preporučena doza je od 30 do 60 odjednom.

Iskusni bodibilderi uzimaju proteinske koktele sat vremena pre treninga zajedno sa aminokiselinama BCAA grupe. Takođe je poželjno uzimanje i nakon treninga zarad bržeg obnavljanja snage.

Spori proteini se dugo apsorbuju u organizmu i pogodni su za one koji žele izgubiti težinu i izdefinisati mišiće. Najbolje je uzimati ovu vrstu sportskog suplementa pre spavanja.

Proteini su neophodni za sve, ali uzimanje bez potrebe nije preporučljivo. Ako je vaša ishrana već izbalansirana i vi se ne bavite aktivno sportom, onda njihovo uzimanje nije opravdano. Samo ako želite da izgradite mišićnu masu, učinite telo lepim i pomognete vašem organizmu da se brzo oporavi nakon intenzivnog treninga, morate uzimati proteine u obliku sportskih suplemenata.

http://fitway.rs/proteini 


[ Sport , Sportski suplementi , Sportski proteini ] 22 Januar, 2018 14:02

Izdefinisano i lepo telo je san mnogih žena i muškaraca. Da bi se postigli visoki rezultati većina pohađa treninge, vodi računa o ishrani i uzima posebne sportski suplementi. Skeptični deo ljudi smatra da sportski dodatci ishrani dovode do zavisnosti i zdravstvenih problema. Da li je ovo zaista tako i zašto profesionalni sportisti ne mogu bez proteina u obliku praha?

U ovom članku mi ćemo analizirati prednosti i mane uzimanja najpopularnijih sportskih suplemenata koje svako može kupiti u specijalnim prodavnicama.


Proteini

Svako od nas zna da je nemoguće dobiti mišićnu masu bez proteinske hrane. A za one koji su već postigli značajne sportske rezultate dovoljan broj proteina će pomoći njihovom očuvanju.

"Za"

  • uzimanje proteinskih suplemenata i koktela je neophodno, jer bez prave količine proteina neće biti rasta mišića. Nemoguće je dobiti dovoljnu količinu proteina iz hrane bez obzira koliko je kvalitetna.
  • takođe, uzimanje proteina pomaže telu da se brže oporavi i povećava izdržljivost.
  • uz neophodnu količinu i treninge protein se brzo apsorbuje u organizmu i ubrzava rast mišića.

"Protiv"

  • zloupotreba proteina može dovesti do problema sa varenjem, bubrezima, jetrom i osteoporozom.
  • prilikom uzimanja proteina neophodno je dobro i redovno trenirati, u protivnom će neizbežno doći do stvaranja nepoželjnih kilograma.


Gejneri

Ovo je drugi najvažniji sportski suplement. Sastoji se od proteina, ugljenih hidrata i korisnih aminokiselina koje su neophodne za organizam.

"Za"

  • gejneri daju organizmu energiju i pomažu mu da se brže oporavi nakon fizičkih aktivnosti.
  • povećavaju izdržljivost osobe i neophodni su za profesionalne sportiste.

"Protiv"

  • zbog visokog sadržaja kalorija nisu pogodni za one koji pored rasta mišića žele izgubiti težinu.

Energetici

Suplementi ovog tipa zasićuju organizam i preporučuje se njihovo uzimanje pre treninga.

"Za"

  • zahvaljujući prirodnim biljnim sastojcima u sastavu, energetici obezbeđuju organizam energijom i čine treninge efikasnijim;
  • rade kao antioksidanti i pomažu u uklanjanju štetnih supstanci iz organizma.

"Protiv"

  • prevelike doze dovode do preosetljivosti, nesanice i poremećaja srčanog ritma.


Aminokiseline

Većina aminokiselina je deo zdrave ishrane biljnog i životinjskog porekla. Dobrotvorno utiču na metaboličke procese u ćelijama organizma.

"Za"

  • aminokiseline sprečavaju katabolizam u organizmu i raspad mišićnog tkiva.

Sagorevači masti

Specijalni sportski suplementi podstiču proces sagorevanja masti tokom treninga.

"Za"

  • pomažu nadoknaditi energiju koristeći je iz razgrađenih masnih tkiva.
  • pomažu bržem mršavljenju kod bavljenja sportom.

"Protiv"

  • povećavaju znojenje usled povećane telesne temperature.


Zaključak koji sledi  iz gore navedenog je da odluku o uzimanju sportskih suplemenata potrebno doneti samo nakon konsultacije sa stručnjacima. Takođe je važno da se poštuju doziranje i redovni treninzi.