Proteini - jedan od najboljih sportskih suplemenata, koji vam omogućava da steknete željenu mišićnu masu. U proizvodnji proteinskih sportskih dodataka koriste se samo prirodni proteinski proizvodi. U procesu proizvodnje oni prolaze nekoliko postupaka obrade kako bi sintetisali čiste proteine.


Proteini u čistoj formi olakšavaju kontrolu njihove upotrebe od strane sportista i ljudi koji vode aktivan životni stil. Odgovarajuće količine proteinske smeše su potpuno bezbedne za ljudski organizam, a rezultat njihovog delovanja u obliku lepih mišića se pojavljuje već nakon kratkog vremena.

Zašto se koriste proteini

Proteine u obliku sportskih suplemenata uzimaju profesionalni sportisti i ljudi koji brinu o svojoj figuri i izdefinisanom telu. Zajedno sa redovnim treninzima i pravilnom ishranom, proteini će vam pomoći da izgradite telo svojih snova. Ako su iskusni sportisti već davno utvrdili neophodnu količinu ovog praha u svakodnevnoj ishrani, većina početnika tek razmatraju sve prednosti i mane njegovog uzimanja.  

Razlozi zbog kojih je protein potreban:

 

  • protein u obliku praha brže se apsorbuje u organizmu u odnosu na proteine iz svakodnevne hrane;
  • zahvaljujući širokom spektru vrsta proteina, možete odabrati optimalnu opciju i dobiti brzi rezultat;
  • mešavine proteina obogaćene vitaminima i mineralima imaju blagotvorno dejstvo na organizam i povećavaju njegovu izdržljivost;
  • glutation - poznati antioksidant bori se protiv ćelija karcinoma.

 

Vrste proteina

Proteinski suplementi obično se klasifikuju prema vrsti glavne sirovine koja se koristi za njihovu sintezu. Dakle:

 

  • kazein;
  • surutka;
  • soja;
  • mleko;
  • meso (govedina);
  •  jaja.

 

Sve vrste proteina imaju svoje karakteristike i razlikuju se ne samo po glavnoj komponenti. Ovaj izbor omogućava da se pronađe najbolja opcija za svaku osobu, kako bi na najefikasniji način uticala na organizam. Na primer, ne mogu svi koristiti mlečne proteine, a za vegetarijance je pogodan samo sojin analog.

Upotreba proteina ima blagotvorno dejstvo na organizam i ne uzrokuje štetu. Najvažnije je da striktno pratite uputstva, ne prelazite normu i ne zamenjujete običnu hranu sportskim suplementima.

Kako uzimati

Oni koji odluče da uzimaju proteine moraju znati da postoji složeni, spori i brzi protein. Takođe u prodaji možete naći proteinske čokoladice.

Brzi tip proteina naziva se izolat, takav suplement se veoma brzo apsorbuje u organizmu. Pogodan je za rast mišića, jer aktivira dopunjavanje aminokiselina u mišićnom tkivu.

Uzimajte brze proteine nekoliko puta dnevno između obroka. Na osnovu telesne težine preporučena doza je od 30 do 60 odjednom.

Iskusni bodibilderi uzimaju proteinske koktele sat vremena pre treninga zajedno sa aminokiselinama BCAA grupe. Takođe je poželjno uzimanje i nakon treninga zarad bržeg obnavljanja snage.

Spori proteini se dugo apsorbuju u organizmu i pogodni su za one koji žele izgubiti težinu i izdefinisati mišiće. Najbolje je uzimati ovu vrstu sportskog suplementa pre spavanja.

Proteini su neophodni za sve, ali uzimanje bez potrebe nije preporučljivo. Ako je vaša ishrana već izbalansirana i vi se ne bavite aktivno sportom, onda njihovo uzimanje nije opravdano. Samo ako želite da izgradite mišićnu masu, učinite telo lepim i pomognete vašem organizmu da se brzo oporavi nakon intenzivnog treninga, morate uzimati proteine u obliku sportskih suplemenata.

http://fitway.rs/proteini